zondag 5 maart 2017

Ga niet “strategisch” stemmen

(Door: H. Numan)

In mijn laatste stukje schreef ik dat ik niet ging stemmen. Inmiddels heb ik dat toch gedaan! Hoe komt dat? De Kiesraad bestaat uit ambtenar(r)en waar enkel de bureaus van werken. Als die van hout zijn, tenminste. Anders werkt dat ook niet. Na veel vergeefse moeite om contact te zoeken, schreef ik mijn stukje. Dat plaatste E.J. Bron. Tien minuten later komt mijn echtgenoot met een dikke envelop uit Nederland aan lopen. “Ik denk dat je hier op zit te wachten.” Fijn. De volgende dag gelijk naar de ambassade om mijn stem in te leveren. Dat probleem is voor mij dus opgelost. Voor heel veel andere Nederlanders helaas niet.

Maar daar wil ik niet over schrijven. Ik zie dat er nogal wat interesse bestaat voor twee zetelrovers met een clown (VNL) en het conservatieve equivalent van Yasser Feras (FvD). Nou heb ik persoonlijk nogal grote problemen met zowel de VNL als FvD. De heren Bontes en Van Klaveren zitten niet in de Kamer voor u, maar omdat het riant betaalt en zo komen ze lekker in het zonnetje. Nergens anders voor. Ze huurden eerst Mr. Moskowicz in. Toen hun opportunisme hem iets te gortig werd, stapte hij op. Hij vond het niet erg dat ze meer beloven dan ze kunnen waarmaken, maar onmogelijke beloftes doen (invoering van de doodstraf), zodat ze in de Kamer kunnen blijven en het grote geld incasseren, dat ging hem te ver. Daarna wisten ze een prima clown te arrangeren, die doet het goed. Verstandige investering. Mr. Theo Hiddema kwam even neuzen omdat ze beter betaalden dan de PVV, maar toen Thierry Baudet nog meer bood, ging hij daar naar toe. Op zulke partijen stem ik niet.

Lees meer>>>