dinsdag 24 november 2009

Tien keer nee tegen Turkije

dinsdag 17 november 2009

Geert Wilders geeft tien argumenten tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie. ‘Laten we het Turkse paard van Troje nooit binnenhalen.’

Begin januari ga ik naar Turkije als lid van een delegatie van de Tweede Kamercommissie Europese Zaken. Mijn eerste bezoek aan een islamitisch land sinds het uitkomen van Fitna, ruim anderhalf jaar geleden.
De afgelopen dagen heb ik veel e-mails ontvangen: ‘Meneer Wilders, ga alstublieft niet. Ze vermoorden u daar of leveren u uit aan Jordanië.’ Ik ga ervan uit dat mijn beveiliging afdoende geregeld wordt en dat de minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen – zoals hij vaker doet als ik naar het buitenland ga – garanties aan de Turkse regering vraagt en krijgt dat ik niet zal worden uitgeleverd.

Waarom ga ik naar Turkije? Omdat ik het als volksvertegenwoordiger en politiek leider van de virtueel grootste partij van Nederland niet meer dan behoorlijk vind om de Turken recht in hun gezicht te vertellen waarom ze wat ons betreft nooit lid mogen worden van de EU. Waarom voor de PVV het adagium geldt: Turkije erin, Nederland eruit!
Zie: website PVV