donderdag 5 februari 2015

Essay Turkse dichter en ex-moslim: “De islam moet verbannen worden”

Door Serkan Engin

Ik ben een atheïstische auteur en dichter, die vanaf zijn geboorte  23 jaar lang heeft geleefd  als soennitische moslim.  Ik woon nog steeds in Turkije, een islamitisch land. Al mijn familieleden en andere verwanten zijn nog steeds moslim.  Dit zorgt ervoor dat mijn kritieken makkelijk kunnen beschouwd worden als een inside blik. Ik weet dat de titel van dit artikel assertief kan overkomen, maar ik zal de correctheid van deze titel stap voor stap uitleggen.

Wat je eerst en vooral over de islam moet  weten is dat je als buitenstaander, niet-moslim of christen, atheïst of boeddhist, Jood of wat dan ook  als vogelvrij wordt beschouwd.  Alle moslims hebben het “recht” om je te doden, te verkrachten, al je bezittingen te nemen , je land, je geld en noem maar op…   Ze halen dit “recht” uit het boek van hun geloof, de koran.  Met andere woorden, ze halen dit “recht” uit de kern van hun geloof, de theologie van de islam.

 Lees meer op: Dutch Free Press