zondag 12 maart 2017

Er wachten ons donkere dagen

“Door de migratiecrisis, de rol van de Europese Unie, de problemen met de islam, hier en in de wereld, ben ik ben heel somber en merk bij mezelf een zekere berusting: de wal gaat het schip keren.  Het vrije Europa dat we nu kennen, bestaat in 2050 niet meer”. 

(Interview met Mat Herben in het AD Groene Hart, 11 maart 2017)

“Ik zie bij de meeste politici geen bereidheid om van het verleden te leren. In 2008 ben ik door Mark Rutte gevraagd om lid van de VVD te worden. Ik ben onder andere bezig geweest het adviseren van Kamerleden op gebied van Europa en Defensie.  Mijn insteek was het moderniseren van de Europese Unie: Brussel doet alleen wat het moet doen en moet verder terughoudend zijn. Daar is niets van terecht gekomen. Dat is een van de redenen dat ik vorige maand mijn lidmaatschap van de VVD heb opgezegd. Ik ben nu partijloos burger.  De bereidheid om te hervormen is afwezig bij VVD en CDA, de linkse partijen maken de problemen nog erger.

Lees verder>>>