dinsdag 13 oktober 2015

Turk zegt “De islam moet verbannen worden”

De Turkse dichter, Serkan Engin schreef een kernachtig essay waarmee hij de
moslims de ogen wil openen. Hij maakt duidelijk dat de islam de gevaarlijkste ideologie is die er ooit bestond/bestaat.

Ik ben een atheïstische auteur en dichter en vanaf mijn geboorte, 23 jaar lang geleefd als soennitische moslim. Ik woon nog steeds in het overwegende islamitische Turkije. Al mijn familieleden en andere verwanten zijn nog steeds moslim. Dit zorgt ervoor dat mijn kritieken makkelijk kunnen worden beschouwd als een inside blik. Ik weet dat de titel van dit artikel provocatief kan overkomen, maar ik zal de correctheid van deze titel stap voor stap uitleggen.

Wat je eerst en vooral over de islam moet weten is dat je als buitenstaander, niet-moslim of christen, atheïst of boeddhist, Jood of wat dan ook als vogelvrij wordt beschouwd. Alle moslims hebben het “recht” om je te doden, te verkrachten, al je bezittingen te nemen, je land, je geld en noem maar op…Ze halen dit “recht” uit het boek van hun geloof, de koran. Met andere woorden, ze halen dit “recht” uit de kern van hun geloof, de theologie van de islam.

Lees meer>>>