vrijdag 19 september 2008

Ramadan in Brussel

‘Verbied eten in het openbaar tijdens Ramadan’ kopte de Telegraaf enkele dagen geleden. Een enquête van onderzoeksbureau Maktoob-research in Dubai had uitgewezen dat de meeste moslims in Arabische landen willen dat niet-moslims tijdens de islamitische vastenmaand ramadan overdag niet eten en drinken in het openbaar. Van de zesduizend ondervraagden verklaarde 62 procent dat niet-moslims die in een Arabisch land wonen, overdag niet zouden moeten eten en drinken in het openbaar tijdens de ramadan. Alle restaurants en cafés zouden overdag dicht moeten zijn in de vastenmaand, vond 52 procent.

Blijkbaar zijn er ook in Brussel, hoofdstad van de islamitische kolonie Eurabië, moslims die er net zo over denken, en zich niet schromen om een Brusselse dhimmi dit deel van hun geloofsovertuiging hardhandig onder de neus te wrijven:

Dakloze neergeknuppeld omdat hij bier drinkt tijdens ramadan

Een veertigjarige dakloze is in Brussel door een man en zijn vader, allebei moslims, bijna doodgeslagen omdat hij een biertje dronk in de ramadanperiode. Rachid, de 19-jarige dader, ranselde slachtoffer Serge af met een staaf die met spijkers was bezet.

De dakloze probeerde zijn gezicht te beschermen met zijn armen, maar kon niet voorkomen dat een slagader in zijn been werd geraakt. Een ooggetuige waarschuwde de politie. Een groep jongeren was intussen spontaan mee gaan helpen om Serge af te tuigen.

In het ziekenhuis bleek dat Serge ruim twee liter bloed had verloren. Volgens zijn artsen is het een wonder dat hij nog leeft. Rachid werd aangehouden. Zijn vader wou zijn plaats innemen, maar dat is niet gebeurd.

www.nieuwsblad.be

Dat twee (volgens geenstijl.nl Marokkaanse) moslims weer eens geweld gebruiken om in een niet-islamitisch land de regels van hun “geloof” aan een ongelovige op te dringen, zal wel niemand meer verbazen. Dat een groepje jongeren 'zomaar' gaat helpen bij het aftuigen van die ongelovige ook niet. Dit is immers het zoveelste gewelddadige incident, gepleegd door moslims, dat is gebaseerd op de religieuze onverdraagzaamheid die door de islam al 1400 jaar wordt gepredikt. Maar waag het vooral niet om over dé moslims en dé islam te praten. Dat zou immers “niet eerlijk” zijn…

zaterdag 13 september 2008

Citaat van de week

Als we beledigingen willen vermijden moeten we in staat zijn ze af te weren; als we ons willen verzekeren van vrede, één van de machtigste instrumenten van onze toenemende welvaart, dan moet alom bekend zijn dat we altijd klaar staan om oorlog te voeren.

If we desire to avoid insult, we must be able to repel it; if we desire to secure peace, one of the most powerful instruments of our rising prosperity, it must be known, that we are at all times ready for War.

George Washington

vrijdag 12 september 2008

Europa voor de Afrikanen: is Robert Mugabe een held?

Vertaling van een artikel van Fjordman

De leider van de Afrikaanse Jongeren in Noorwegen (ja, we hebben diverse door de staat gesponsorde organisaties voor Afrikanen in Noorwegen), de Noors-Nigeriaan (dat is tenminste de officiële term, hoewel hij meer lijkt te denken als een Nigeriaan dan als een Noor) Sam Chimaobi Ahamba suggereert dat Robert Mugabe in Zimbabwe een vrijheidsstrijder is, en dat de aandacht van de Westerse media voor hem afkomstig is van de Westerse (lees: blanke racistische) woede over een Afrikaanse vrijheidsstrijder. “Ja, mensen worden in elkaar geslagen en vrouwen worden verkracht, maar dat gebeurt in elk land, niet alleen in Zimbabwe. Maar alleen Zimbabwe genereert deze ongelofelijke aandacht van de media,” zegt Ahamba.

“Ik ben het niet eens met het idee dat ik, alleen omdat ik Mugabe steun, het feit moet verdedigen dat hij een heleboel mensen heeft gedood.” Nee, hij steunt Mr. Mugabe “vanuit een pan-Afrikaans principe. Hij is een leider die zijn volk echt probeert te bevrijden van de Europese machten. De vrijheid van meningsuiting in dit land moet voldoende zijn om mij een dergelijk standpunt te laten innemen,” verklaart Ahamba.

Sam Chimaobi Ahamba beweert: “Zimbabwe is een land dat is ontstaan door de blanken te verbannen en hen de burgerrechten te ontnemen, wat een verklaring kan zijn voor alle aandacht en publiciteit die het krijgt in de media”. Zimbabwe’s onafhankelijkheidsstrijd was een “mijlpaal die symboliseerde dat we niet langer bang hoeven te zijn voor white power en overheersing, of slaven hoeven te zijn van een neokoloniale economie. Het was black power – en dat zonder verontschuldiging.” Hij beweert dat democratie in Afrika vaak door “blanke naties” is gedwarsboomd en dat ze dwars doorheen kijken door “de tactiek van het Westen om het recht te krenken van Afrikaanse landen op volledige en absolute onafhankelijkheid van de imperialistische en kapitalistische wurggreep van het Westen” op het Afrikaanse continent. “Zodra het Westen zijn zin niet krijgt, moet de zogenaamde Derde Wereld daaronder lijden.”

In Zimbabwe: “hadden de mensen zich bevrijd van de neokolonialen, ze hadden hun rechtmatig eigendom weer in bezit genomen en een leider aangesteld.” Daarom juichen zo veel Afrikanen Mugabe nu toe. “Vanuit een ware pan-Afrikaanse geest steunen we Mugabe omdat we zien dat het Westen al zijn smerige trucs inzet om hem af te zetten. Dit betekent dat ze bang zijn voor de macht die hij heeft om Zimbabwe te bevrijden uit hun systeem en het voorbeeld dat hij daardoor zal zijn voor andere Afrikaanse naties.”

Mr. Ahamba besluit met: “De kwestie van Zimbabwe is belangrijk voor ons omdat het onze families, ons continent en ons lot als een verenigd volk raakt. Dat mensen van Europese oorsprong ons Afrikanen cultureel nationalisme, trots en vechtlust ontzeggen is niet acceptabel, rechtvaardig of democratisch. Het is klassiek Eurocentrisme en grenst aan racisme om ons racisten en verdedigers van genocide te noemen alleen maar omdat we onze eigen leiders steunen. Afrikanen, of ze nu thuis op hun continent zijn of in de diaspora hebben een natuurlijk enthousiasme voor en een emotionele band met Zimbabwe omdat het ons thuis is en vanwege onze strijd tegen de onderdrukking.”

Ik weet zeker dat de ironie van het feit dat Mr. Ahamba, als Afrikaan in Europa, praat over “strijden voor de rechten van autochtonen” volledig langs hem heen gaat, of dat de autochtonen in Noorwegen hem, in hun naïveteit, een veel hogere levensstandaard verschaffen dan hij in enig Afrikaans land zou hebben gehad. Als naïeve Europeanen het hebben over het beperken van massale immigratie (die in feite een soort kolonisatie is), dan is diezelfde “Afrikaanse diaspora” een van de eersten die klaagt over “racisme”. Zij zouden het recht moeten hebben om de blanken uit Afrika te verdrijven, om die dan te kunnen volgen naar het buitenland. In andere woorden: Afrika voor de Afrikanen – en Europa óók voor de Afrikanen.

Ik zou Mr. Sam Chimaobi Ahamba het volgende willen vragen: Als hij zich zo “onderdrukt” voelt door die slechte blanken, waarom is hij dan verhuisd naar een land en een continent vol blanken? Is het niet een emotionele belasting voor hem om elke dag zo veel van die blanken te zien? Ik ben ook nieuwsgierig naar deze organisatie Afrikaanse Jongeren in Noorwegen, waarvan Ahamba de leiding heeft. Ons wordt meestal verteld dat Europeanen nu uit alle soorten, maten en kleuren bestaan, en dat het gelijkstellen van “Europeaans” aan “blank” passé, racistisch en slecht is. Maar wanneer ik foto’s bekijk van deze “Afrikaanse” jongerenorganisatie, dan zie ik niet veel blanke Zuid-Afrikanen, net zo min als Aziaten uit Oost-Afrika. Ze schijnen allemaal zwart te zijn. Betekent dit dat terwijl er “Europeanen” in allerlei kleuren zijn, “Afrikanen” maar één kleur hebben? Hoe verwarrend.

Zou ik uit eigen vrije wil naar Nigeria kunnen verhuizen om daar een organisatie voor Europese Jongeren in Nigeria op te richten, gesponsord door autochtone belastingbetalers, in de naam van “culturele diversiteit”? Ik denk het niet. Wat als ik openlijk steun betuigde voor beestachtige aanvallen en etnische zuiveringen van mensen in Europa die toevallig dezelfde huidskleur hebben als de meerderheid van de bevolking in het land waar ik woonde? Zou ik dit “vrije meningsuiting” kunnen noemen en het ongestraft kunnen doen? Wéér denk ik van niet. Alleen blanken zijn zo gekoeioneerd en vervuld van zelfverachting dat ze er zelfs nog voor betalen om zich in eigen land te laten beledigen.

Eigenlijk hoeven we niet eens iemand te beledigen of te belasteren om aangevallen te worden, het is al genoeg als we alleen maar suggereren dat we bestaan en dat we het recht hebben om te bestaan. Als we organisaties oprichten die specifiek zijn gewijd aan het opkomen voor onze belangen en het promoten van ons culturele erfgoed, dan worden we door de linkse media al gauw gedemoniseerd als “rechtse extremisten” en “neonazi’s”, en het is heel goed mogelijk dat we te maken krijgen met juridische vervolging door de autoriteiten. Mijn voorouders hebben sinds het einde van de laatste ijstijd in dit land gewoond, maar we hebben geen enkele status als een aparte groep. Pakistanen, Somali’s en Koerden hebben het recht in mijn land hun cultuur te behouden, maar ik niet. Hetgeen een andere manier is om te zeggen dat autochtone Europeanen tweederangs burgers zijn in eigen land, en bewust tot tweederangs burgers worden gemaakt door het heersende multiculturele model dat door wordt gepromoot door onze culturele elites op nationaal niveau, en door de Europese Unie en anderen op supranationaal niveau.

De enigen die specifiek het recht wordt ontzegd om enige trots in hun culturele erfgoed te tonen zijn de mensen van Europese oorsprong. Dat is het hele punt van het multiculturalisme. U had toch zeker niet gedacht dat er nog een ander punt was, wel? Zo kan bijvoorbeeld de “conservatieve” Zweedse premier Fredrik Reinfeldt in het openbaar zeggen dat de autochtone cultuur in zijn land alleen maar barbaars was, en dat al het goede uit het buitenland was geïmporteerd. Het Zweedse volk, net als de Noorse, Finse, Engelse, Vlaamse, Zwitserse, Oostenrijkse, Italiaanse volkeren enzovoort zijn taalkundig gedeconstrueerd en vernietigd. Onze landen bestaan niet langer als culturele entiteiten, alleen als lege vaten die gevuld dienen te worden met de “mensenrechten” van andere volken.

Tegen autochtone Europeanen wordt gezegd dat we geen cultuur hebben en dat we cultuur “krijgen” wanneer anderen naar ons land komen. Dit is een belediging voor duizenden jaren Europese geschiedenis, voor de Keltische, Germaanse en Slavische nalatenschappen en het Grieks-Romeinse en joods-christelijke erfgoed dat we allen delen. Het volgende ogenblik wordt ons verteld dat we wel een cultuur hebben, maar dat die bestaat uit niets anders dan een lange reeks misdaden en dus toch niet de moeite waard is om in stand te houden.

Mijn land heeft geen koloniaal verleden. Het werd pas in de 20ste eeuw onafhankelijk, en was op dat moment een arm land, maar toch word ik, omdat ik blank ben, persoonlijk verantwoordelijk gehouden voor elke feitelijke of denkbeeldige wandaad die ooit door iedere persoon met ongeveer dezelfde huidskleur als ik in de loop der geschiedenis is gepleegd. De Amerikaanse auteur Susan Sontag zei eens: “Het blanke ras is de kanker van de menselijke geschiedenis.” Mij wordt verteld dat ik slecht ben juist vanwege mijn ras, en vijf minuten later wordt me verteld dat “ras” niet bestaat, dat het een sociaal concept is. Dit betekent dat mensen van Europese origine verbaal (en soms fysiek) kunnen worden aangevallen omdat ze blank zijn, en dat hen toch systematisch elk middel kan worden onthouden om zichzelf tegen deze aanvallen te verdedigen of het motief ervoor te identificeren.

Ik houd Abdullah de kebabverkoper niet persoonlijk verantwoordelijk voor de plundering van Constantinopel, voor het ontvoeren en tot slaaf maken van miljoenen Europeanen, voor de kolonisatie van het Iberisch schiereiland, voor de ondergang van de Balkan of voor het verscheidene keren bedreigen van Wenen. Ik bekritiseer de islam omdat moslims hun verleden nooit hebben erkend en door zullen gaan met het plegen van gruweldaden zolang de jihad als institutie blijft bestaan. Ik geloof niet in collectieve verantwoordelijkheid, en ik vind niet dat iemand verantwoordelijk moet worden gehouden voor dingen die zijn voorouders eeuwen geleden hebben gedaan. Aan de andere kant, als ik persoonlijk de schuld op me moet nemen voor elke feitelijke of denkbeeldige wandaad die een blanke in het verleden ooit heeft begaan, dan is het alleen maar rechtvaardig dat ik persoonlijk ook de eer opstrijk voor hun prestaties.

De moderne wereld is in overweldigende mate gecreëerd door mensen van Europese afkomst. Als ik dus persoonlijk verantwoordelijk word gehouden voor het kolonialisme of de Trans-Atlantische slavenhandel, dan wil ik ook persoonlijke erkenning voor de grootste vooruitgang voor de mens die ooit door een beschaving op onze planeet is geboekt. De volgende keer dat onze kinderen wordt geleerd dat ze zich moeten schamen voor iets dat eeuwen geleden is gebeurd, moeten we ze vertellen dat ze trots moeten zijn op de ontdekking van het elektromagnetisme en bijgevolg van de telegraaf, de telefoon, radio, tv en het internet, op het feit dat chemie een tak van de wetenschap is (in tegenstelling tot alchemie), op de ontdekking van het concept “zwaartekracht” en het uitvinden van raketten die de aantrekkingskracht van de aarde kunnen trotseren om de ruimte te verkennen (Aziatische raketten werkten op buskruit en wogen hoogstens een paar kilo), op de eerste accurate wetenschappelijke metingen van de snelheid van het licht, op het maken van barometers en thermometers dat leidde tot het ontstaan van de meteorologie en de enige wiskundige temperatuurschalen die ooit door de mens zijn gemaakt, op de ontdekking van de gloeilamp, de koelkast, het bierblikje, de chocoladereep, de auto, het vliegtuig en praktisch alle moderne vervoersmiddelen, op de ontdekking van de microscoop en het ontstaan van de microbiologie en antiseptische middelen in de geneeskunde. Wij hebben al deze dingen gedaan, en nog veel meer. Niemand anders heeft dat gedaan, al beweren ze nog zo vaak dat het wel zo is.

Als de huidige immigratie doorgaat zal Frankrijk spoedig een Afrikaans moslimland worden dat toevallig ten noorden van de Middellandse Zee ligt. Als niet-Europeanen het recht hebben om zich te verzetten tegen kolonisatie, zouden Europeanen dan niet hetzelfde recht moeten hebben? Geen enkel Oost-Europees land heeft een koloniaal verleden en veel West-Europese landen hebben dat slechts in minieme mate. De Duitsers hadden een kolonie in Namibië. Waarom zouden ze daarom miljoenen Turken moeten accepteren, die zelf een bijzonder meedogenloze koloniale geschiedenis van duizend jaar hebben? Er zijn nog maar weinig Nederlanders in Indonesië, dus waarom zouden de Nederlanders zich in hun grote steden door Marokkanen en anderen tot een minderheid moeten laten reduceren? En waarom zouden Portugal, Spanje en Griekenland, die onder een eeuwenlange kolonisatie door islamieten hebben geleden, moslims in hun land moeten accepteren? Zwitserland, Zweden, Finland en Noorwegen hebben bijna helemaal geen koloniaal verleden, toch ondergaan ze massale immigratie. De waarheid is dat immigratiepolitiek weinig verband houdt met verleden, bevolkingsdichtheid of grootte. Ierland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Zweden, Italië, Duitsland en Nederland hebben één, en slechts één enkel ding gemeen: de autochtonen zijn blank, en hebben daardoor schijnbaar niet het recht, aanspraak te maken op hun eigen land.

Zoals ik in mijn vorige essay Creating a European Indigenous People’s Movement heb geschreven heeft een Amerikaanse vriend van me voorgesteld dat autochtone Europeanen een Beweging voor Inheemse Europeaanse Volkeren in het leven roepen. Ik heb eerst geaarzeld dit te ondersteunen. In steeds meer Europese steden wordt de autochtone bevolking echter uit hun eigen wijken verdrongen door immigrantenbendes. Wanneer ze met geweld van de kant van immigranten worden geconfronteerd, krijgen autochtonen weinig of geen hulp van hun overheid en worden ze door die overheid soms zelfs met schaamteloze vijandigheid bejegend. In een tijdperk waarin de wereldbevolking in enkele decennia met miljarden mensen toeneemt, is het volkomen aannemelijk, in feite waarschijnlijk, dat het Westen spoedig demografisch onder de voet wordt gelopen. Niet weinige van onze intellectuelen lijken te genieten van die gedachte.

Bat Ye’or heeft in haar boek over Eurabia * gedocumenteerd hoe de Europese Unie het moslims actief mogelijk maakt Europese landen te koloniseren. De volgende keer dat de leiders van de EU klagen over hoe China met haar minderheden omgaat, stel ik de Chinezen voor het volgende te antwoorden: “Ja, wij vertegenwoordigen een antidemocratische organisatie die is gewijd aan het onderwerpen van de inheemse bevolking van Tibet, maar jullie vertegenwoordigen een antidemocratische organisatie die is gewijd aan het vervangen van de inheemse bevolking van een heel continent.” Ik heb niets met de Communistische Partij van China, een organisatie die verantwoordelijk is voor de dood van miljoenen eigen burgers, maar zelfs de Chinese autoriteiten zijn niet actief bezig hun eigen mensen te vervangen door gewelddadige moslims. De Europese autoriteiten doen dat wel.

In decadente maatschappijen in het verleden zetten de autoriteiten de poorten niet open voor vijandige naties en werd verzet daartegen niet verboden als intolerantie en barbarofobie. Waar we in het moderne Westen mee te maken hebben is niet slechts decadentie; het is één van de grootste daden van verraad in de geschiedenis. Onze zogenaamde leiders nemen wetten aan die het verzet tegen onze verdrijving verbieden als “racisme en uitingen van haat”. Als wij autochtone Europeanen naar onze media en onze leiders luisteren is het alsof we niet bestaan, alsof het normaal is dat deze de belangen van andere landen boven hun eigen land stellen. Ondanks het feit dat we “democratische” regeringen hebben, hebben veel Westerse landen autoriteiten die vijandiger tegenover hun eigen volk staan dan de dictators in sommige ontwikkelingslanden. Waarom? Ik kan verscheidene mogelijke redenen bedenken, maar hoe dan ook, het wordt tijd dat er een eind komt aan dat beleid.

* In de Nederlandse vertaling:

Eurabië
De geheime banden tussen Europa en de Arabische wereld
Auteur: Bat Ye'or
Uitgever: J.M. Meulenhoff
ISBN: 9789029079891
ISBN13: 9789029079891

woensdag 10 september 2008

maandag 8 september 2008

Citaat van de week

Denk je nou echt dat nederland ons wat boeit, enige wat we hier doen is profiteren van de goeie omstandigheden, ons toekomst ligt daar en niet hier

Commentaar op nieuws.marokko.nl van Mister_Riffi_07-09-2008 21:15

Komt het einde van het CO2-bedrog eindelijk in zicht?

(en krijgen we dan het geld van al die overbodige milieuheffingen weer terug?)

Klimaat veranderde zonder invloed van CO2

Net twee dagen terug in Nederland van een semi-wetenschappelijke expeditie naar het Canadese en Groenlandse Noordpoolgebied lees en zie ik het nieuws dat een rondje Noordpool varen nu mogelijk is . Wetenschappers hebben satellietbeelden geanalyseerd en vastgesteld dat er zoveel ijs is gesmolten, dat de doorvaart boven Canada, de North-West Passage , bevaarbaar is. Laat ik nou toevallig van 22 tot en met 25 augustus aan boord van de Russische ijsbreker Kapitan Khlebnikov in en rond de North-West Passage gevaren en door het ijs geploeterd hebben.

Mijn ervaring ter plekke werpt een ander licht op dit verhaal van wetenschappers die aan hun bureau satellietbeelden bekijken en dan een nieuwsprimeur over de gevolgen van het broeikaseffect proberen te krijgen. Daarom hieronder de genuanceerde realiteit.

Lees de rest van het artikel hier

woensdag 27 augustus 2008

Citaat van de week

"Nederland is een multiculturele, multireligieuze samenleving en daar moet u aan wennen, als het u niet bevalt dan is daar het gat van de deur."

Mohammed Enait tegen Tweede Kamerlid Rita Verdonk
26 augustus 2008 tijdens een debat bij Knevel & Van den Brink

vrijdag 15 augustus 2008

After Russia's invasion of Georgia, what now for the West?

By John R Bolton

At least for now, the smoke seems to be clearing from the Georgian battlefield. But the extent of the wreckage reaches far beyond that small country.


Russia’s invasion across an internationally recognised border, its thrashing of the Georgian military, and its smug satisfaction in humbling one of its former fiefdoms represents only the visible damage.


As bad as the bloodying of Georgia is, the broader consequences are worse. The United States fiddled while Georgia burned, not even reaching the right rhetorical level in its public statements until three days after the Russian invasion began, and not, at least to date, matching its rhetoric with anything even approximating decisive action. This pattern is the very definition of a paper tiger. Sending Secretary of State Condeleezza Rice to Tbilisi is touching, but hardly reassuring; dispatching humanitarian assistance is nothing more than we would have done if Georgia had been hit by a natural rather than a man-made disaster.

Telegraph.co.uk

woensdag 6 augustus 2008

Citaat van de week

"De ergste vorm van ongelijkheid is proberen ongelijke dingen gelijk te maken."


Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

zondag 20 juli 2008

Tip voor de volgende verkiezingen

Wie wil dat u doorwerkt tot uw 70ste levensjaar?

Minister Donner. CDA

Geef uw oordeel over dit a-sociale plan volgende keer in het stemhokje!

Een voet tussen de deur... ook in Groot-Brittannië

Kijk eens aan, ook in Engeland probeert de islam de voet tussen de deur te krijgen in de openbare scholen. En dat zijn niet de enige overeenkomsten met de onderwijsplannen van Marcouch.

Ook in Engeland gaat het initiatief uit van de socialisten, het is onderdeel van een pakket initiatieven van Communities Secretary Hazel Blears (de Britse Ella Vogelaar?) en ook in Engeland wordt het gepromoot als een maatregel om extremisme te voorkomen. Want ook in Engeland sturen islamitische ouders hun bloedjes van kinderen naar aan de moskee verbonden madrassa's om hen door de imam de koran en de geschiedenis van de islam in hun hoofdjes te laten stampen. En net als hier moet een door islamieten door middel van de islam in madrassa's gecreëerd probleem opgelost worden door diezelfde islam vrij baan te geven in het seculiere openbare onderwijs. Lijkt dat niet een beetje op de brandweer benzine geven om een brand te blussen?

Het is de bedoeling dat deze imams gaan benadrukken dat de koran alle moslims verplicht goede buren te zijn, vrijwilligerswerk te doen en actieve burgers in de maatschappij te zijn (blijkbaar is de koran op dit punt toch niet duidelijk genoeg). De Islam & Citizenship Education Group heeft opdracht gekregen daartoe lesmateriaal voor de moskeeën te ontwikkelen. Deze groep wil echter dat de opdracht wordt uitgebreid tot openbare scholen om “islamitische tradities en waarden te onderwijzen als onderdeel van de lessen burgerschap”.

Als reactie op protesten dat de lessen burgerschap, die voor alle leerlingen verplicht zijn, neutraal en seculier horen te zijn, benadrukte Khalid Mahmood, project manager van Islam & Citizenship Education, dat het project nog in een vroeg ontwikkelingsstadium was. Volgens hem wordt het materiaal ontwikkeld voor de madrassa's, maar op een dergelijke manier dat het ook door de openbare scholen gebruikt kan worden.

Een goed verstaander heeft natuurlijk maar een half woord nodig: het is zonneklaar dat er aan die koranlessen in de madrassa geen spat zal veranderen, dat het extremisme ook geen spat zal afnemen, maar dat het hele verhaal wordt aangegrepen om het indoctrineren van niet-moslim kinderen met islamitische "normen en waarden" tijdens verplichte lessen mogelijk te maken. Da'wa. Wie had dat nou gedacht...

Dhimmi Watch

woensdag 16 juli 2008

Wij en Ik mengen niet

Onderwijssociologen Jaap Dronkers en Manon de Heus presenteerden onlangs in Berlijn een rapport waaruit blijkt dat kinderen uit culturen met een dominante religie (lees islam) op school beduidend minder presteren dan hun 'niet gedomineerde' klasgenootjes. Wat de oorzaak van dit negatieve islameffect is weten zij niet. En dat is vreemd.

Want al in de brugklas leert de HAVO/VWO leerling bij aardrijkskunde (tevens maatschappijleer) dat er een groot verschil bestaat tussen wij-culturen en ik-culturen. De West-Europese culturen zijn ik-culturen, de islamitische cultuur is een wij-cultuur. In wij-culturen is het individu ondergeschikt aan het groepsbelang en dient zich zonder morren te voegen naar de normen, waarden en waarheden van de groep. Het individu als ijkpunt bestaat niet.

Lees de rest van dit uitstekende artikel op Blog of reason

woensdag 9 juli 2008

Citaat van de week

Want ondanks de bloedbaden waarmee de zonen van Allah ons en zichzelf al meer dan dertig jaar kwellen, is de oorlog die de islam het Westen heeft verklaard geen militaire oorlog. Het is een culturele oorlog. Een oorlog, zo zou Tocqueville zeggen, die niet zozeer gericht is tegen ons lichaam, als wel tegen onze ziel. Tegen onze manier van leven en onze levensfilosofie. Tegen de wijze waarop we denken, handelen en beminnen. Tegen onze vrijheid.

Oriana Fallaci, uit haar boek De KRACHT van de REDE

dinsdag 8 juli 2008

Tip voor de volgende verkiezingen

Welke partijen hebben tegen gestemd bij het ons door de strot duwen van de Grondwet-die-geen grondwet-genoemd-mag-worden?

Tweede Kamer:

SP
PVV
SGP
PvdD
lid Verdonk

Eerste Kamer:

SP
SGP
Partij voor de Dieren
fractie-Yildirim

Hou dat in gedachten bij de volgende verkiezingen! Stem op de tegenstemmers!

zondag 6 juli 2008

Non-moslims: erger dan beesten

Jamie Glazov interviewt Abul Kasem, schrijver en ex-moslim:
...
Kasem: Islam heeft heel weinig respect voor wat wij verstaan onder humaniteit. In de eerste plaats beschouwt de islam non-moslims niet als mensen. Het is daarom zinloos met de islam te praten over mensenrechten, gelijkheid voor de wet, godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting, democratische rechten, een door mensen gekozen regering, algemeen stemrecht, en elke universele verklaring van de rechten van de mens.

Daarom is het ook onmogelijk om met de islam te onderhandelen of compromissen te sluiten of permanent vrede te sluiten (zoals Israël en de Palestijnen of Kasjmir en India). Iedereen die ook maar een beetje menselijkheid, geweten en medeleven bezit zou ontzet moeten zijn over de islamitische theologie die ik hier vandaag heb gepresenteerd. Het wordt tijd dat de gehele mensheid beseft dat het houden van een inter-religieuze dialoog met de islam zinloos is. Zolang ongelovigen in de islam worden behandeld als dieren, is het onmogelijk voor hen gelijke rechten te hebben in een islamitische maatschappij.

De wereld moet deze waarheid inzien en zich verenigen. Echt, de wereld is permanent verdeeld in twee strijdende kampen: de wereld van de mensen (islam) en de wereld van de ‘beesten’ (non-islam). Laten we deze realiteit accepteren zonder tijd te verknoeien met eindeloze dialogen en doen wat we moeten doen om onze vrijheid en beschaving te verdedigen.

Lees het hele interview op: FrontPage Magazine

donderdag 3 juli 2008

Smerige klusjes en schone handen

Je valt in dit land tegenwoordig werkelijk van de ene verbazing in de andere. Je bent nog niet bekomen van de affaires Nekschot, Hoeiboei en GeenStijl of een Nederlands kamerlid wordt in het buitenland aangeklaagd door een groepje fundamentalisten voor iets wat in ons eigen land niet eens strafbaar is. Kan het eigenlijk nog gekker?

Natuurlijk kan het nog gekker. Dit is Nederland, anno 2008, hier kun je zo langzamerhand alles verwachten. Ook dat onze overheid blijkbaar kalmpjes accepteert dat zulke dingen nu eenmaal kunnen gebeuren, en dat je daar niet al teveel drukte over moet maken. All in a day’s work, shit happens, iets in die trant.
‘Buitenlandse Zaken schrijft bij elk buitenlands bezoek een analyse te zullen maken van het risico van aanhouding. Bij twijfel zal een schriftelijke garantie worden gevraagd dat de Nederlandse parlementariër niet wordt aangehouden.’

En dat is het dan??? Dat is alle actie die een parlementariër (en dus ook iedere Nederlandse burger, denk daar even goed aan!) tegenwoordig kan verwachten als hij, nota bene op eigen bodem, gebruik maakt van zijn recht op vrijheid van meningsuiting? Als ik Wilders was, zou ik me daar niet erg veel veiliger door voelen. Voor je het weet ben je gekidnapt, en ja, wie is dan verantwoordelijk? En terwijl iedereen zijn handen in onschuld wast, sta je met je schriftelijke garantie in de hand ergens in Verweggistan voor een woest bebaarde rechter die je woorden en daden even aan de sharia gaat toetsen. En intussen de beul zijn kromzwaard alvast laat slijpen.

Natuurlijk hoort de overheid hier heel anders op te treden. Zoals Afshan Elian in zijn column in Elsevier ook heel goed opmerkt is dit een regelrechte aanval op de soevereiniteit van ons land. En dan gaat onze Minister van Buitenlandse Zaken briefjes vragen? Natuurlijk had de Jordaanse ambassadeur allang op het matje geroepen moeten worden, en natuurlijk had hem duidelijk moeten worden gemaakt dat hij desnoods uitgewezen zal worden als deze belachelijke actie niet onmiddellijk wordt gestopt. Waarom reageert de regering zo lauw?

Je zou bijna de indruk krijgen dat onze regering het zo wel best vindt. Eigen schuld, dikke bult, had hij Fitna maar niet moeten maken. Iets dergelijks. Vinden onze roergangers, nu een Nederlandse rechter heeft bepaald dat Wilders hier niet kan worden vervolgd, dat het best handig zou zijn als de Jordaniërs het vuile werk opknappen? Denken ze dat het ook lekker intimiderend werkt voor de rest van die lastige bloggers en cartoonisten die maar niet in het links-christelijke gareel willen lopen? Wat is het volgende hoofdstuk in deze dieptrieste vertoning? Dat straks het MDI over de rest van de hardnekkige dwarsliggers even contact opneemt met The Messenger of Allah Unites Us? Die willen allicht nog wel een paar aanklachten in elkaar draaien.

Misschien moeten we de Nederlandse wapenspreuk Ik zal handhaven zo langzamerhand maar inruilen voor Wij onderwerpen ons. En dat rood en blauw kan ook wel uit de vlag.

dinsdag 1 juli 2008

Belediging van een bevriend staatshoofd

Terwijl in het Nederland van 2008 critici van de islam door onze overheid worden verketterd, vervolgd, gearresteerd en op het bureau ontboden zou ons dit helemaal niet moeten verbazen. Voor Duitsland in 1940 ons land binnenviel en een eind maakte aan onze gedroomde neutraliteit, werden critici van Hitler ook zo behandeld.


Lucas.Hartong 1 juli 2008

Een reisje terug in de tijd, ter lering ende vermaak. Leest u mee, kabinet?

Even terug in de tijd. Dr. Hermann Rauschning, Duits historicus en senaatsvoorzitter van Danzig, werd in november 1934 uit de NSDAP gezet. Daarop werd hij fel tegenstander van de nazi-ideologie en vestigde zich uiteindelijk, na een tussenstop in Zwitserland, in de VS. De Nederlander Menno ter Braak vertaalde zijn werken in het Nederlands, waaronder de Gesprekken met Hitler. Op 8 maart 1940 nam de politie alle boeken van deze schrijver in Den Haag en Leiden in beslag. Waarom? Duitsland had de Nederlandse regering ter verantwoording geroepen. Nederland was formeel neutraal en naar aanleiding daarvan werd op basis van artikel 119 van het Wetboek van Strafrecht belediging van een bevriend staatshoofd – lees: Hitler – verboden. Neutraliteit die op meest directe wijze leidt tot censuur.

Lees de rest: Het Vrije Volk

dinsdag 24 juni 2008

Koranlessen op school

Ook in Italië deden en doen moslims hardnekkige pogingen om koranlessen te laten geven op openbare scholen.

Uit: De kracht van de rede door Oriana Fallaci

Het verzoek bevat deze keer geen vaagheden. Ze beschrijven nauwkeurig dat dergelijke lessen in iedere klas van elk niveau, met inbegrip van de kleuterschool, ingevoerd moeten worden. Ze benadrukken dat door hen geselecteerde leerkrachten de lessen moeten geven, aan de hand van door hen samengestelde lesprogramma's en volgens door hen opgestelde roosters. Maar het is nog erger, want terwijl ze dit allemaal vragen, steken ze hun neus in onze lesprogramma's en eisen dat 'er bij andere vakken geen aandacht besteedt wordt aan andere godsdiensten'. En weet je wat dat betekent? Dat betekent dat we in de lesprogramma's van die andere vakken zouden moeten vermijden om te verwijzen naar de godsdienst waarmee onze cultuur verweven is, namelijk het christendom.


Oriana Fallaci geeft vervolgens als voorbeelden:

  • literatuurlessen zonder De goddelijke comedy van Dante
  • geschiedenislessen zonder christenen en catacomben, het Heilige Romeinse Rijk, Karel Martel en Jeanne d'Arc, het verzet dat de inwoners van Sicilië, Rome, Campanië, Toscane, Venetië, Friuli, Apulië en Genua leverden tegen de islamitische invasies
  • filosofielessen zonder Augustinus en Thomas van Aquino, Luther en Calvijn
  • kunstgeschiedenislessen zonder de Christusfiguren en Madonna's van Giotto, Rafaël, Leonardo da Vinci en Michelangelo
  • muzieklessen zonder het Ave Maria van Schubert



Ik neem aan dat Ahmed Marcouch met zijn idee om lessen over de islam op openbare scholen in te voeren daarmee ook niet bedoelde dat hij kinderen wil laten onderwijzen over de al 1400 jaar durende jihad die de islam wereldwijd tegen alle ongelovigen voert. Een gewaarschuwd mens telt voor twee...

maandag 23 juni 2008

Verkrachters slaan toe in Brussel...

Op 12 juni jl. is in het Brussels Zuidstation Saint-Gilles om 21 uur - bij klaarlichte dag - een jongedame verkracht onder de ogen van andere treinreizigers en voorbijgangers.

Lola stapte rond 21 uur in het Zuidstation van de trein uit Waterloo. Zij begaf zich naar een geldautomaat toen twee Marokkanen haar plots op dreigende toon vroegen waarom ze geen hoofddoek droeg, 'zoals het hoorde'. Ze trokken vervolgens een mes en verkrachtten de jongedame midden in het station.

Lees de rest op: Kafir Harby

En het verhaal van de vader:

Gewoon in het station verkracht

Lola, 21 jaar, werd door twee mannen overvallen. Pendelaars zagen het, maar reageerden niet.

Sint Gillis. Tot ons spreekt een verontwaardigde, verscheurde en geschandaliseerde vader.

“Mijn dochter werd verkracht in het Zuidstation. In Brussel. De hoofdstad van Europa. En volslagen straffeloos.” We zijn 12 juni. “Mijn dochter kwam terug van Waterloo. Negen uur 's avonds. Toen ze de trein uitstapte, ging ze naar Bancontact. Een plek waar volk voorbijkomt. Nochtans is het daar dat het drama is gebeurd. “Midden in een station. Hoe is zoiets mogelijk?”, gaat de papa van de éénentwintigjarige Lola verder. “Twee man hebben haar verweten dat ze geen hoofddoek droeg. Mijn dochter is mooi. Ze is blond met blauwe ogen.”

In Flanders Fields

Dit is op 12 juni gebeurd. Het is nu 23 juni en in onze MSM heb ik in ieder geval nog niets gezien. Blijkbaar is ergens(?) door iemand(?) besloten er maar niet over te schrijven dat een autochtone vrouw in de hoofdstad van Europa niet meer zonder hoofddoek op een station kan rondlopen zonder verkracht te worden. De doofpot werkt nog prima...

zondag 22 juni 2008

Citaat van de week

"Wacht maar jij. Straks wíj hier de baas!"

Moslima, Harderwijk, 1972